Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Makaron czekoladowy z orzechami i bananami.

1


Dziś mam dla Was wyjątkowy przepis. Zrobiony pod wpływem chwili. Jakie kreatywne danie zrobić z wykorzystaniem makaronu? Pierwsze skojarzenie zrobię tort z makaronu - to już było- zrobię tartaletki makaronowe - też nuda.  Kreatywnie zrobić danie to nie znaczy wyłącznie wykorzystać jego formę i zrobić niecodzienny kształt. Kreatywnie oznacza zrobić tak jakby nikt się niespodziewał. Wyobrażacie sobie makaron gotowany ze szczyptą cukru a nie soli? Podany jako deser!  Makaronowy deser mocno czekoladowy z orzechami i bananami, to deser wykonany z miłości do słodkości! Makarony uwielbiam pod każdą postacią nie ważne czy to penne, tagiatelle czy zwykłe spaghetti- ale nigdy nie łączyłam makaronu z chałką i słodkim sosem!

Składniki:

  • 400 g makaronu Malma - kolanka
  • 60 g rozpuszczonego masła
  • 25 g  startej gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • 2 łyżki cukru
  • 70 g posiekany orzechów włoskich
  • 70 g wysuszonej chałki
  • 1 dojrzały banan

Przygotowanie:

Wstawiamy wodę na makaron ze szczyptą cukru i gotujemy go wedle zaleceń na opakowaniu. Banana kroimy w drobną kostkę i łączymy z masłem, kakaem, czekoladą, cukrem orzechami i drobno skruszona chałką. Makaron przecedzamy i jeszcze ciepły łączymy z powstałym sosem - całość dokładnie mieszamy i podajemy na ciepło. Sprawdzi się jako deser lub obiad na słodko.


Przepis przygotowałam specjalnie na  konkurs „Malma – z miłości do makaronu”.

Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)