Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Ratatouille

4

Pamiętacie, że niedługo w Opolu, odbędzie się Festiwal Opolskich Smaków? O to moja kolejna propozycja, którą podam na festiwalu.

Składniki:

2 małe cukinie
1 bakłażan
2 cebule
1 papryka zielona i czerwona
2 dojrzałe pomidory
250 ml przecieru pomidorowego
świeże zioła tymianek i bazylia
2 ząbki czosnku
pół papryczki chilli
zioła prowansalskie, pieprz, sól
oliwa
100 ml czerwonego wytrawnego wina

Przygotowanie:

Warzywa myjemy, bakłażana i cukinie kroimy w kostkę  i odrobinę solimy i skrapiamy oliwą. Następnie kroimy papryki w paski. Całość solidnie doprawiamy ziołami prowansalskimi i grillujemy ok 10 minut na patelni grillowej.
W garnku szklimy drobno posiekaną cebulę, następnie dodajemy czosnek, drobno posiekane zioła.  Do garnka przerzucamy grillowane warzywa.,wlewamy wino i zwiększamy ogień. Pod koniec dodajemy  pomidory, przecier i doprawiamy. Całość dusimy do miękkości ok 20 minut.


Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. no to teraz nawet nie ma takiej opcji żeby na Festiwal Opolskich Smaków nie przyjść ;) zabezpieczysz nam ciupinkę do spróbowania? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe danie. Szkoda, że do Opola mam tak daleko. Zapraszam do mojej akcji Warzywa psiankowate 2013.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie to wygląda ! <3

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)