Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Likier miętowy - idealny na bolący brzuszek i nie tylko.

7

Niesamowity aromat i ten smak. Może służyć leczniczo- ale oczywiście w małych ilościach, idealny dodatek do drinków, kremów, czekoladek i do kawy. Tak mowa o domowym likierze miętowym. Nie wymaga żadnych specjalnych zdolności - tylko odrobiny cierpliwości. Spójrzcie jakie to proste !

Składniki:

400 ml  wódki
duży pęczek mięty
400 ml wody
250 g cukru

Dodatkowo:

filtry do kawy

Przygotowanie:

Mięte myjemy, osuszamy oddzielamy liście od gałązek. Wrzucamy liście do słoika ( 1 litr) i zalewamy wódką. Wkładamy słoik do ciemnego miejsca, zostawiamy tak liście na 7 dni codziennie go otwierając i mieszając zawartość. Po tygodniu odsączamy liście za pomocą filtra do kawy. A w małym garnuszku rozpuszczamy cukier w wodzie na małym ogniu, następnie go zagotowujemy przez ok 2 minuty. Ostudzony roztwór z cukrem wlewamy do wódki, przelewamy do butelek i najlepiej odstawiamy przynajmniej na miesiąc by likier ładnie się sklarował


Podobne posty

Napisano już 7 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. piękny likier!
    Bez konserwantów! :)
    pozdrówki

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny pomysł!I prześliczny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam. Taki kolor nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uzylam miety z ogrodka tesciowej pamietaj by likier dojrzewal ciemnym miejscu. Kolory moga byc odrobine przeklamane przez program graficzny

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki likier pijałem 40 lat temu u mojego Dziadka ,Był z mięty pieprzowej -Boski smak!!!!!!!1

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno robiłam taki likier, niestety kolor był tylko przez krótki czas, potem zrobił się zielono-bury, ale w smaku pozostał fajny.

    OdpowiedzUsuń
  7. mam w swoim ogródku OGROMNĄ ilość mięty pieprzowej, muszę ten likier "wyprodukować"...

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)