Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Watykański Chleb Szczęścia - Chleb przyjaźni Amiszów

3

 Jakiś czas temu byłam na spotkaniu Opolskiej Blogosfery. Poznałam tam wspaniałe osoby ! Jedna z nich Krysia podzieliła się ze mną tym o to chlebkiem. Oczywiście zawsze sceptycznie podchodziłam do łańcuszków. Ale ten ? To łańcuszek szczęścia a poza tym łańcuszek "jedzeniowy".  Wiele radości sprawiła mi tym  o to zaczynem.  Przez cały tydzień musiałam się  nim "opiekować". Pełna napięcia - Co z tego wyjdzie??. Czekałam na swoje rezultaty. Chlebek nie był typowym chlebem lecz raczej babką dość kruchą. Uważam że to najlepsze ciasto jakie ostatnio jadłam.. Osobiście do swojej porcji dodałam trochę soku z pomarańczy, aromat pomarańczowy, kardamon, i skórę z pomarańczy.

Instrukcje :

Podarowane ciasto wlać do miski z plastiku, szkła lub porcelany. Przykryć ściereczką lub pokrywką plastikową i zostawić w ciepłym miejscu.
1. PONIEDZIAŁEK – dodać 250 g cukru (nie mieszać!)
2. WTOREK – wlać 250 ml mleka (nie mieszać!)
3. ŚRODA – dodać 250 g mąki (nie mieszać!)
4. CZWARTEK – zamieszać rano, w południe i wieczorem
5. PIĄTEK – dodać 250 g cukru (nie mieszać!)
6. SOBOTA – zamieszać i rozdzielić ciasto na 4 części, z czego 3 należy rozdać najpóźniej do poniedziałku.
7. NIEDZIELA – dodać do swojej ¼ części ciasta niżej wymienione składniki, wyrobić ciasto powoli mieszając i upiec.
Składniki do naszej części ciasta:
  • 250 g mąki
  • 15 g proszku do pieczenia
  • 8 g cukru waniliowego
  • ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • 200 ml oleju
  • 3 całe jajka (ubite razem na pianę)
Można dodać do ciasta również:
  • wiórki kokosowe
  • posiekane orzechy 
  • posiekane migdały
  • rodzynki
  • 2 sztuki jabłek startych na grubej tarce
  • kawałki posiekanej czekolady 
Piec w keksówce ok. 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st.
NIC NIE WOLNO MIESZAĆ METALEM !!!

Podobne posty

Napisano już 3 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. pyszny chlebek dzisiaj upiekłam a jutro powinnam rozdać na szczęście dla innych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam jest przepyszny ;) A reszte zaczynu proszę rozdać:)

      Usuń
  2. Grzechem jest zrobić chlebek watykański tylko raz, bo wiara katolicka zakazuje zabobonów.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)