Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Ciasto Marchewkowe

0

Dziś odrobinę dietetycznie. Tym razem również przepis godny diety Dukana. Zawsze chciałam spróbować zrobić ciasto marchewkowe ale nigdy nie wprowadziłam tego planu w życie.  Dziś zaglądając do lodówki i widząc główny składnik tego ciasta stwierdziłam że to jest Ten dzień!:) A więc do dzieła ... Do ciasta będą potrzebne Nam następujące składniki...

Składniki:
4 jajka
3 łyżki mąki kukurydzianej
3 duże marchewki
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
słodzik do wypieków lub cukier do smaku ( ja dałam ok  70 g cukru)

Przygotowanie:
Białka oddzielamy od żółtek. Ubijamy na sztywną pianę. Żółtka ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy do białek. Do masy dosypujemy mąkę, proszek do pieczenia i cynamon. Dokładnie i powoli mieszamy. Marchew trzemy na tarce o bardzo małych oczkach. Dodajemy do masy i dokładnie mieszamy.
Ciasto wlewamy do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki. Pieczemy ok. 30 min. Możemy sprawdzić patyczkiem czy się upiekło. Jeżeli ciasto się nie przylepia to jest gotowe. Pieczemy w piekarniku to temp. ok. 170-180 stopni C.


Podobne posty

Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)