Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Sałatka z kurczakiem i jogurtowym dressingiem

1



To był intensywny tydzień, dlaczego? Byłam na urlopie w miłym towarzystwie, spędziłam świetnie czas. Najmilej wspominam spływ Dunajcem, to warto przeżyć nie dlatego że frajdą jest płynięciem łódką. Racja przyznaję to też  jest istotne mi najbardziej spodobały się wszelakie zakątki jakie można było zobaczyć wyłącznie płynąc łodzią.  Flisacy umilali spływ trwający blisko 2,5 h opowiadając różne kawały ile to ja bym chciała by pamiętać choć jeden! Czasami do łodzi podpływały tzw. kaczki żebraczki, które podpływały do łodzi na wyciągnięcie ręki.  Na tym urlopie naładowałam swoje baterie, zebrałam dużo miłych wspomnień i mnóstwo zdjęć.

Na urlopie nie zważałam na to co mam na talerzu, przecież to nie jest takie ważne. Nic mi z talerza nie uciekało o własnych siłach więc było dobrze. Żartuje- jadałam na mieście w wielu restauracjach nie patrząc na kaloryczność a wiec stąd mój przepis na sałatkę. Pora czegoś się pozbyć na wiosnę, nie mówię tu o starych ubraniach, zalegających nie używanych foremkach w kuchni.  To czas aby poczuć się lżejszym od złych negatywnych myśli i poczuć się lepiej z samym sobą - pozbywając się zbędnych kilogramów.

Składniki dla jednego głodomora lub 2 osób:
  • 2 garście  mieszanki sałat z rukolą
  • 2 jajka ugotowane na twardo
  • 0,5 czerwonej papryki
  • 1 pomidor
  • 3 łyżki kukurydzy 
  • 20 g fety
  • 1 pierś z kurczaka
  • 2 łyżki pestek dyni 
  • papryka wędzona, sól, pieprz
Dressing:
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka  keczupu
  • kilka kropel worcestershire ( można pominąć)
  • pieprz
Przygotowanie:

Pierś z kurczaka lekko rozbijamy, nacieramy papryką, solą i pieprzem. Smażmy na rozgrzanej patelni grillowej i odstawiamy do ostygnięcia. Umyte sałaty wykładamy  do miski. Paprykę kroimy w paski a pomidora i jajko na cząstki.  Na sałatkę wykładamy paprykę, pomidora,  kukurydzę, jajka i fetę pokruszoną w rękach. Dynię prażymy chwilę na patelni i posypujemy nią sałatkę. Składniki na dressing łączymy ze sobą, doprawiamy do smaku pieprzem i polewamy gotowym sosem sałatkę.

Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

  1. Ale bym zjadła tej sałatki, uwielbiam takie z kurczakiem. :) Z flisakami też pływałam, to super sprawa!:)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)