Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Cytrynowa Szpajza

3






Cytrynowe uniesienie z regionalnych korzeni. Deser z surowych jaj w tym przypadku firmy Farmio. Przed przystąpieniem do zrobienia deseru dokładnie myjemy jajka. Konsystencja przypomina mi ptasie mleczko, jestem w niebie i to jajecznym ! Deser idealnie sprawi się na jajeczne święta:)  Czyli jakie?:)
 
Składniki:
  • 4 jajka Farmio
  • 200 g cukru
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny
  • skórka z 1 cytryny
Przygotowanie:

 Żelatynę namaczamy w odrobinie wody aż spęcznieje następnie rozpuszczamy w 30ml ciepłej wody.
Jajka dokładnie myjemy.
Białka ubijamy na sztywno. Żółtka ucieramy z cukrem. Ostrożnie łączymy obie masy, uważając, aby piana nie opadła. Dodajemy żelatynę sok z cytryny i skórkę cytrynową całość dokładnie mieszamy. Nakładamy do pucharków i dekorujemy plastrem cytryny
  

Przepis bierze udział w konkursie na  blogu gotowaniecieszy.blox.pl

Podobne posty

Napisano już 3 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Przepyszne, cytrusowe. Śliczne podane:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wyśmienicie! Mam jedno pytanie - czy można zastąpić całkowicie cukier miodem?

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)