Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Tarta cytyrnowa.

4

Coś pysznego, coś kwaśnego coś cytrynowego - jeżeli lubicie takie smaki to serdecznie zapraszam. Moja ostatnia odsłona przed V Festiwalem Opolskich Smaków - tym razem tarta cytrynowa.

Składniki:

na ciasto:

115g masła
200g mąki
żółtko
2 łyżki cukru pudru
łyżka soku z cytryny

na krem:

sok z 2 cytryn
skórka otarta z 1 cytryny
40g cukru pudru
200 ml śmietanki 30%
3 jajka
50 ml białego wina wytrawnego
30 g masła 

dodatkowo:

1 żółtko
Przygotowanie:

Składniki na ciasto szybko zagnieść ręcznie lub zmiksować w malakserze. Uformować kulę, zawinąć w folię, schłodzić w lodówce przez minimum godzinę. Po wyjęciu ciasta z lodówki wcisnąć je w dno formy na tartę z wyjmowanym dnem o średnicy 24 cm, wysmarowanej wcześniej masłem i oprószonej mąką pszenną. Ciasto po nakłuwać widelcem. Wyłożyć papierem do pieczenia, a następnie na papier wysypać fasolę - aby docisnąć ciasto. Ciasto Pieczemy w piekarniku z termoobiegiem w temperaturze około 170 stopni  około15 minut (bez termoobiegu ciasto powinno się piec 15-20 minut w temperaturze 180-190 stopni). Pod koniec pieczenia wyciągamy ciasto z piekarnika i smarujemy rozkłóconym żółtkiem i wstawiamy do piekarnika na 1 minutę.

W garnku gotujemy jajka, wino, śmietankę i wsypujemy cukier puder, ciągle mieszając. Gdy masa zacznie tężeć, wlewamy sok z cytryny i przez chwilę jeszcze trzymamy garnek na kuchence. Kiedy masa będzie gęsta, dodajemy miękkie masło i otartą skórkę . Tak przygotowany krem wylewamy na upieczone wcześniej  ciasto, a następnie ponownie wstawiamy do piekarnika z termoobiegiem o temperaturze około 150ºC na 15 minut. (Bez termoobiegu ciasto powinno się piec ok 20 minut w temperaturze 165ºC).

Dekorujemy cytryną i podajemy schłodzone.


Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Uwielbiam ciasta cytrynowe:) Na tartę także bym się skusiła:) Pozdrowienia dla Opolanki od Opolanki;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ile ma być tej śmietanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ze mnie gapa !:) Dziękuję ja dałam ok 200 ml śmietanki 30 %

      Usuń
  3. A ile ma być tej śmietanki?

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)