Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Pieczone pierogi z kapustą i grzybami.

2

Kolejny dzień ćwiczeń, szczękę zbieram z podłogi. Jest ciężko ale się nie poddaję. Trzeba walczyć ! Chociaż nogi po treningu są jak  z waty  - ale i tak przynosi mi to ogromną przyjemność. U mnie na obiad sałata i ryba, ale dla mojej drugiej połówki pierogi.  Ten cudowny przepis z małą modyfikacją, bo nie miałam  świeżych drożdży podkradłam Delimammie ;) Serdecznie wszystkim polecam jej stronę! Na pewno znajdziecie coś dla siebie - jest tam tyle smakołyków !:)

Składniki na  ciasto:

20 g świeżych drożdży ( ja dodałam  1 op drożdży instant i jeszcze trochę z kolejnego op:)
2 szkl. mąki pszennej
Szczypta soli
4 żółtka
1/2 szkl. letniego mleka
4 łyżki roztopionego masła (ostudzonego)

Przygotowanie:
Do miski skruszyć drożdże ( lub wsypujemy drożdże instant), wsypać przesianą mąkę oraz szczyptę soli. Dodajemy żółtka i mleko. Powoli wyrabiamy ciasto dolewając masło. Gdyby ciasto było zbyt rzadkie dodajemy odrobinę mąki. Gdy ciasto będzie już gładkie i elastyczne przykrywamy je ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia ( na około 1 godzinę).
Ciasto rozwałkowujemy, wykrawamy okręgi o średnicy około 10 cm, smarujemy jajkiem. Na cieście układamy 1 dużą łyżkę farszu i lepimy jak pierogi. 

Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180 stopni. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Pieczemy około 30 minut.

Składniki na farsz:

100 g suszonych grzybów (ważymy po podgotowaniu)
300 g kapusty kwaszonej z marchewką
1/2 dużej cebuli drobno poszatkowanej
Olej do smażenia
Sól i pieprz do smaku 


Przygotowanie:
Grzybki moczymy w wodzie przez około 2 godziny, gotujemy do czasu, aż będą al dente (około 30 minut). Odcedzamy i kroimy na bardzo drobną kostkę. Kapustę podgotowujemy przez około 20 minut, odcedzamy i bardzo drobno szatkujemy.Na patelni rozgrzewamy olej, podsmażamy cebulkę na złoty kolor, dodajemy grzybki i kapustę, doprawiamy solą oraz pieprzem. Smażymy przez około 15 minut (na małym ogniu). Studzimy.


Podobne posty

Napisano już 2 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Fajnie, że smakowały :)) Patrząc przypomina mi się nasza blogerska wigilia na którą przygotowywałam pierożki :)) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie moge tutaj zagladac,te pierozki mnie zwalaja z nóg!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)