Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Gorący czekoladowy kubeczek.

0

Coś dla prawdziwych czekoladoholików ( Dominika :) ) Widziałam ten przepis u Nigelli.  Lekko zmodyfikowałam. Urzekł mnie płynnym nadzieniem - ile trwogi we mnie było otwierając piekarnik czy aby mi się udało ?:) Ale efekt zachwycający !:) Powala na kolana, czekoladowa rozkosz. Czekoladowe gorące ciastko - masz ochotę?:)  Po solidnych ćwiczeniach, uważam że jestem całkowicie rozgrzeszona i niech ta porcja pójdzie w cycki !:)

Składniki:

125 g masła lub masła roślinnego
140 g czekolady (najlepiej gorzkiej)
2 jajka
120 g cukru
2 łyżki mąki

Dodatkowo:
4 kokilki

Przygotowanie:

W rondelku rozgrzewamy tłuszcz z pokrojoną czekoladą i odstawiamy masę do ostygnięcia. W misce ubijamy 2 białka na sztywno dodając cukier, następnie 2 żółtka, ostudzoną czekoladę i mąkę. Całość mieszamy delikatnie drewnianą  łyżką. Gotową masę przelewamy do kokilek pieczemy w rozgrzanym piekarniku do 200 stopni przez ok 15 minut ( jeżeli macie kokilki o średnicy  9 cm - jeśli mniejsze skróćcie czas do 12) . Prawda, że proste ? :)

Podobne posty

Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)