Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Krem z marchwii

0

Pogoda sprzyja,  słońce się ukazuje spoza chmur a więc pora odchudzić troszkę moją kuchnię. Przepis znalazłam u Cukiereczka :)

Zachwycił mnie aromat i smak tej zupy - krem. Niesamowita kompozycja smaku!

Składniki:

marchewka 0,6kg,
sok pomarańczowy bez cukru 400ml,
1 kostka rosołowa,
1/2 łyżeczki startego imbiru,
woda 800ml,
kuskus 3 łyżki,
ostra papryka,
cynamon

Przygotowanie:

 
Marchewkę obieramy, płuczemy, dzielimy na mniejsze kawałki i wkładamy do garnka. Zalewamy ją wodą i gotujemy z odrobiną soli aż do miękkości. Imbir obieramy i ścieramy na małych oczkach tarki. Gdy marchewka będzie miękka wlewamy do niej sok pomarańczowy, wkruszamy kostkę rosołową, dodajemy starty imbir i szczyptę cynamonu. Całość gotujemy około 3 minut. Zestawiamy z ognia i lekko przestudzoną zupę miksujemy na krem. Ponownie wstawiamy na ogień i chwilkę gotujemy doprawiając do smaku. Zupę zestawiamy z ognia, dodajemy kuskus - dokładnie mieszamy. Zupę przykrywamy i ostawiamy, żeby kuskus napęczniał - około 5 minut.

Podobne posty

Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)