Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Kurczak w sosie musztardowo-cytrynowym.

1

Ciężki dzień dziś mam, nie za dobrze się czuję. Jak dobrze, że obiad mam z dnia wczorajszego!  Nie mam siły kiwnąć nawet palcem. Zdjęcie też jest zrobione na szybko - nie miałam ochoty nawet zabrać mężowi lustrzanki do zdjęć, tylko zabrałam swój aparat - stąd jakość zdjęcia taka jak widać. Dobrze, że chociaż obiad smakuje. I jest powód do uśmiechu. Dziś w ten słoneczny dzień nie ruszam się z łóżka. Odpoczywam. A obok książka wypożyczona od Bistromamy " Ujęcia ze smakiem" - uwielbiam ją ! 

A dla Was przepis - może ktoś spróbuje ?:)

Składniki:

2  piersi z kurczaka
3 łyżki masła
2 łyżki mąki
250 g śmietany 18%
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżeczka cukru
3/4 szklanki mleka
4 łyżeczki musztardy dijon

Przygotowanie:

Piersi z kurczaka myjemy i kroimy na mniejsze kawałki. Podsmażamy go szybko na patelni posypując go solą. Przekładamy do innego naczynia. A na przygotowanej patelni rozpuszczamy masło, następnie dodajemy mąkę - mieszamy. Kolejnym krokiem jest dodanie śmietany i mleka. Na końcu dodajemy musztardę, cukier i sok z cytryny.  Następnie dodajemy kurczaka do sosu - doprawiamy go. Całość należy dusić  na małym ogniu około 15 minut.










































Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)