Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Mini pavlova wersja 2

6

Wspomnienie miłego spotkania z Ategood tym razem postanowiłam zrobić bezy z mąką kukurydzianą. A tam postanowiłam, mąka ziemniaczana mi się skończyła;)  Postanowiłam zrobić na prawdę małe słodkie maleństwa i spójrzcie co mi wyszło.

Przepis podpatrzony u Deli :) Dziękuję.

Składniki:

2 spore białka
odrobina soli
pół łyżeczki octu z białego wina
pół szklanki cukru
1 płaska łyżeczka mąki kukurydzianej

Przygotowanie

Piekarnik ustawiamy na 175 stopni. Białka ubijamy na sztywno z odrobiną soli, powoli dodajemy cukier.
Posypujemy mąką kukurydzianą dodajemy ocet i delikatnie mieszamy. Bezy nakładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika i zmniejszamy temp do 150 stopni. Pieczemy 25 minut, wyłączamy piekarnik, bezy pozostawiamy w piekarniku na kolejne 25 minut - następnie je wyciągamy i studzimy.  Gotowe bezy dekorujemy  bitą śmietną i owocami.

Zdjęcia Ategood ! Dziękuję;)








  • 2 duże białka
  •  Szczypta soli
  •  1/2 szkl. cukru
  •  1 łyżeczka mąki kukurydzianej
  •  Szczypta cukru waniliowego
  •  1/2 łyżeczki octu winnego
  • - See more at: http://www.delimamma.pl/2012/07/pistacjowa-mini-pavlova.html#more


  • 2 duże białka
  •  Szczypta soli
  •  1/2 szkl. cukru
  •  1 łyżeczka mąki kukurydzianej
  •  Szczypta cukru waniliowego
  •  1/2 łyżeczki octu winnego
  • - See more at: http://www.delimamma.pl/2012/07/pistacjowa-mini-pavlova.html#more


  • 2 duże białka
  •  Szczypta soli
  •  1/2 szkl. cukru
  •  1 łyżeczka mąki kukurydzianej
  •  Szczypta cukru waniliowego
  •  1/2 łyżeczki octu winnego
  • - See more at: http://www.delimamma.pl/2012/07/pistacjowa-mini-pavlova.html#more

    Podobne posty

    Napisano już 6 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

    1. Idealne!!! mam zamrożone białka i może w końcu zrobię, bo o ile dużą Pavlovę robiłam kilka razy, tam maleńkie tylko raz i to dobrych kilka lat temu :)

      OdpowiedzUsuń
    2. Bezy piękne i zapewne pychotne. Wypróbuję :) Gratuluję zaistnienia w sierpniowym numerze "mojego Mieszkania".

      OdpowiedzUsuń
    3. Przepiękne! :) Ile wyszło ich z tych 2 białek?

      OdpowiedzUsuń

    Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)