Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Parowańce, buchty, pampuchy.

, 2

 
Każdy zna ich inną nazwę i inaczej o nich mówi. Jedni wolą na słodko inni wytrawnie. Dla mnie zdecydowanie najlepsza jest wersja na słodko. Jednak dziś przekonano mnie aby spróbować wersji z soesem grzybowym - chyba muszę spróbować.
 
Składniki na buchty:
  • 500g mąki pszennej 
  • 2 jajka 
  • 250ml mleka 
  • 30g drożdży 
  • 2 łyżki roztopionego masła 
  • szczypta soli i cukru
Składniki na sos:
  • 1 serek bieluch
  • 1 banan
Przygotowanie:
 
Do kubka wrzucamy drożdże dodajemy szczyptę cukru i zalewamy 4-5 łyżkami ciepłego mleka. Pozostawiamy do wyrośnięcia. Do miski wsypujemy mąkę dodajemy sól, jajka,mleko, masło i wyrośnięte drożdże. Ciasto dokładnie wyrabiamy ręką tak aby było bardzo elastyczne i nie przyklejało się do dłoni. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia. Formujemy okrągłe kluski. Gotujemy na parze 10 minut.
Składniki na sos miksujemy i wylewamy na ciepłe buchty.
 

 

Podobne posty

Napisano już 2 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. U nas też zdecydowanie na słodko:) .... ja do wersji wytrawnej przekonać się nie umiem, a próboiwałam:) .... pozdrowienia również z Opolszczyzny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dessert is a delicious and beautiful. I like to pamper my family a variety of delicious desserts.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)