Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Ciasto czekoladowo-buraczane

0


Kilka lat temu próbowałam ciasta z cukinią, robiłam też z malinówką. Pewnego dnia koleżanka przyniosła do pracy własny wypiek - ciasto buraczane. Zapomniałam, że jest ono takie dobre!
Polecam wszystkim, którzy cenią sobie wilgotne ciasta. Nawet nie poczujesz, że jest w nim akurat burak, założymy się?:)

Składniki na ciasto:
  • 400 g mąki pszennej
  • 400 g ugotowanych i obranych buraków
  • 300ml oleju
  • 5 jajek
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 g kakao
  • 200 g cukru
  • szczypta soli
Dodatkowo:
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 1 łyżeczka oleju



Przygotowanie:
    Buraki kroimy na mniejsze kawałki i miksujemy razem z olejem. Wszystkie sypkie składniki razem przesiewamy w osobnej misce.
    Do zmiksowanych buraków dodajemy stopniowo po jednym jajku - cały czas miksując. Zmniejszamy obroty miksera i dosypujemy partiami mąkę. Ciasto wylewamy do dużej keksówki wysmarowanej masłem. Ciasto nacinamy nożem wzdłuż przez środek.
    Pieczemy w  175 stopniach przez  ok 70 minut. Sprawdzamy czy się upiekło przy pomocy wykałaczki. Wystudzone ciasto polewamy roztopioną czekoladą w kąpieli wodnej z dodatkiem oleju.

    Podobne posty

    Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

    Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)