Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Ciasto Banoffee z malinami

6



Niedawno zrobiłam tartę banoffee. Mój mąż stwierdził, że dobra ale za słodka z malinami smakuje lepiej. To korzystając z okazji zrobiłam pierwszy raz ciasto w oparciu o jego pomysł i kubki smakowe. Powinnam częściej się "słuchać" :D Lubicie takie połączenia słodko-kwaśne?

 Składniki:
  • 250 g herbatników kakaowych
  • 90 g rozpuszczonego masła
  • 400 ml masy kajmakowej 
  • 300 g mrożonych malin
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 3-4 banany
  • 400 ml śmietanki 36%
  • łyżeczka cukru pudru
  • łyżeczka kakao do dekoracji
Przygotowanie: 

Herbatniki miksujemy na piach, dodajemy rozpuszczone masło. Tortownicę o średnicy 24-26 cm, wylepiamy herbatnikami ( pamiętając też o brzegach). Galaretkę rozpuszczamy w 200ml gorącej wody. Ostudzoną mieszamy z malinami. Gdy galaretka zacznie tężeć wylewamy ją na tortownicę. Kajmak razem z puszką wkładamy do gorącej wody. Jak zrobi się bardziej płynny wylewamy na maliny. Następnie układamy banany pokrojone  w plastry. Śmietankę ubijamy z cukrem pudrem i wykładamy na ciasto. Dekorujemy przy pomocy kakao.

Podobne posty

Napisano już 6 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)