Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Syrop daktylowy. Słodzik dla dzieci i dorosłych.

3


Biały cukier nie jest zdrowy i chyba doskonale o tym wiemy. Tylko jak tu sobie jednak dosłodzić aby nie zaszkodzić? Śledzę nowinki dotyczące karmienia dzieci i niemowląt. Stąd wiedziałam o jego istnieniu. Niedawno miałam okazję spróbować kawy z syropem daktylowym (kupnym), będąc u koleżanki. Chwaliła jego właściwości i zawarte w nim witaminy i minerały. Dobra... przekonała mnie! Skusiła i namówiła, ale zaraz zaraz... przecież go nie kupię... sama zrobię. Oczywiście jeżeli mamy zamiar słodzić dzieciakom potrawy, nie róbmy tego za wcześnie tylko z głową. Sama podam syrop Lence po 7 miesiącu.

Co słodzić takim syropem?
  • owiankę
  • ciastka
  • ciasta
  • kawę
  • herbatę
  • koktajli
  • desery
  • i wiele innych


Składniki:
  • dowolna ilość bio daktyli
  • woda
Przygotowanie:

Wieczorem zalewamy daktyle wodą, tak aby były w całości zakryte. Na kolejny dzień dolewamy jeszcze trochę wody i miksujemy. Można od razu przelać syrop do szczelnego słoiczka lub przepuścić syrop przez filtry do kawy, dzięki czemu otrzymamy czysty klarowny syrop.

Podobne posty

Napisano już 3 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)