Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Sałatka z kaszą pęczak

, , 0


W moim domu nie jadało się kasz. Chociaż, skłamałabym - gryczana się pojawiała czasem z gulaszem. Nie byłam nauczona więc ich jadać. Powoli się do nich nie tyle co przekonuje a poznaje. Tyle się teraz słyszy dobrego o kaszach.  Mam nadzieję, że wkrótce przekonam i mojego Męża, że kasza nie gryzie.  Wiem jedno zastępuje sałatki majonezowe na rzecz takiej!

Składniki:
  • ok 400g ugotowanej kaszy pęczak
  • 1 papryka czerwona
  • 1 zielona
  • 100 g fety
  • pół czerwonej cebuli
  • pół puszki kukurydzy
  • pół słoika czarnych oliwek
  • oliwa 2-3 łyżki - wedle uznania
  • 1 łyżka octu z białego wina
  • pieprz, słodka papryka
Przygotowanie:

Papryki myjemy, osuszamy i usuwamy z nich gniazda nasienne. Kładziemy na blasze wyłożonej papierem, delikatnie skrapiamy oliwą. Pieczemy przez 20 minut w 200 stopniach.
Do miski wsypujemy kaszę, pokrojoną w kostkę fetę, posiekaną cebulę i kukurydzę. Oliwki kroimy w plasterki a paprykę w kostkę. Doprawiamy oliwą, octem, słodką papryką oraz pieprzem. Całość dokładnie mieszamy.

Podobne posty

Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)