Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Proste ciasto cytrynowe

5


Jak już zdążyliście zauważyć QuchniaKaroli przemieniła się w Mama daj jeść- blog gotującej mamy. Pierwsza nazwa była wymyślona na szybko bez pomysłu po prostu aby była, bo chciałam jak najszybciej pisać posty z przepisami dla znajomych. Więcej informacji znajdziecie w zakładce "O mnie"

Dziś chciałabym Wam zaproponować pomysł na szybkie i proste ciasto cytrynowe. Składniki powinniście znaleźć w domowej spiżarni. To co do dzieła?

Składniki:
  • 200 g mąki pszennej
  • 150 ml oleju rzepakowego
  • 4 jaja
  • 175 g cukru
  • sok wyciśnięty z półtorej cytryny
  • skórka otarta z 2 cytryn
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotowanie:

Dokładnie myjemy cytryny, sparzamy przy pomocy wrzątku i ścieramy z nich skórkę.
  Całe jaja ucieramy z cukrem na jasną puszystą masę, dodaję sok z cytryn i dalej ucieramy. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy do jaj. Następnie olej i skórkę z cytryny cały czas miksując.
Masę wylewamy do natłuszczonej i podsypanej bułką tartą tortownicy o średnicy 24cm.
Pieczemy w 180 stopniach przez ok. 30 minut do tzw. suchego patyczka.

Podobne posty

Napisano już 5 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Ciasto idealne :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie na konkurs.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda ślicznie! *.*
    To ciasto musi być pyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam dzisiaj ale wyszedł zakalec buuuu ja to chyba jestem mistrzynią zakalcow �� marta

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)