Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Pudding z chia

, 8

Pudding z chia

Pierwsza taka sytuacja, że mogę zjeść deser na śniadanie. Odkryłam ostatnio "coś" nowego. Owe "coś" to chia czyli szałwia hiszpańska W smaku nie przypomina szałwii. Ciężko jest opisać jej smak bo nie jest dominujący. Ważne są składniki jakie dobierzemy. Nasiona same w sobie są bardzo zdrowe. Posiadają więcej żelaza niż szpinak, dużo kwasów Omega-3. Zalecane są też dla cukrzyków. W konsystencji przypominają trochę siemie lniane które zalewamy wodą a z wyglądu podobne są do kawioru;)

Można z nich przygotować puddingi, koktajle. Znajdą swoje zastosowanie również w wypiekach i wiele innych.

Składniki:
  • 6 łyżek chia
  • 2 szklanki mleka
  • 300 g malin
  • opcjonalnie cukier puder
  • trochę borówek do dekoracji
Przygotowane:

Wieczorem mieszamy w misce  mleko z nasionami chia- odstawiamy do lodówki na noc. Rano miksujemy maliny przy pomocy blendera z cukrem pudrem. Do szklanek wkładamy maliny, chia i dekorujemy owocami.

Podobne posty

Napisano już 8 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Pięknie wygląda z tymi kropeczkami))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda i jestem bardzo ciekawa jak smakuje taki pudding ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj kusicie tymi nasionkami kusicie:)
    jak tylko uda mi sie w końcu je kupić to na pewno wypróbuję bo wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ile porcji wychodzi z tego przepisu?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko zależy od wielkości szklanek ;) mi wyszly 3 takie porcje

      Usuń
  5. Jakie mleko najlepiej dodać? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile łyżek nasion chia i ile cukru pudru?

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)