Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Pasta kanapkowa z bobu.

, 2


Nie wiem jak Wam. ale mi stanowczo już znudziły się tradycyjne kanapki z wędliną czy z serem. Proponuje wprowadzić urozmaicenie w postaci past kanapkowych a o to jedna z nich.

Bób jest skarbnicą właściwości odżywczych (m.in. witaminy C, A, kwas foliowy, B1, B6) i minerałów (np. wapń, żelazo, magnez, cynk). Jest również cennym źródłem białka. Tak ważnego dla osób, które nie wprowadzają go do swojej diety w postaci mięsa. Bób ma niski indeks glikemiczny, czyli jest idealny dla osób będących na diecie Montignaca, które chcą zgubić parę kilo. Co oznacza niski indeks? To że po jego spożyciu stężenie cukru we krwi wzrasta nie gwałtownie a stopniowo - dlatego jest dobry również dla cukrzyków. Znajdziemy w tej roślinie strączkowej również błonnik pokarmowy 100 g bobu zawiera go ok. 5,8 g. Gdy w Naszej diecie pojawia się błonnik jesteśmy dłużej syci, perystaltyka jelit jest lepsza a toksyny sprawniej znikają z organizmu. 

Bób jest wzdymający dlatego warto go połączyć z kminkiem ( u mnie kmin rzymski) - który niweluje ten efekt.

Składniki:
  • 250 g ugotowanego bobu
  • 100 g uprażonego  łuskanego ziarna słonecznika
  • 50 g startego cheddara
  • 1 ząbek czosnku
  • 0,25 szkl oliwy
  • sól, pieprz, kumin
Przygotowanie:

Wszystkie składniki miksujemy ze sobą w razie potrzeby, gdy pasta będzie za gęsta dodajemy więcej oliwy. Doprawiamy do smaku.

Podobne posty

Napisano już 2 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)