Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Blok czekoladowy

1


Kilka miesięcy temu koleżanka poczęstowała mnie takim o to blokiem. Tak mi zasmakował, że postanowiłam zrobić go sama. Deser dla łakomczuchów lubiących słodkości
 

Składniki:

  • 1 szklanka wody
  • 250g masła
  •  0,75 szklanki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 500g mleka w proszku
  • 250g pokruszonych herbatników
  • 100g orzechów włoskich
  • 100g rodzynek
  • 50g żurawiny
Przygotowanie:

Do garnka wlewamy wodę, dodajemy masło, cukier i kakao - całość zagotowujemy. Zdejmujemy z ognia. Do ciepłej masy dodajemy mleko w proszku- dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy herbatniki, orzechy, rodzynki i  żurawinę. Mieszamy. Masę przelewamy do foremki keksowej o wymiarach 25x12cm wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawiamy na noc do lodówki. Kroimy w plastry.

Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)