Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Pulpeciki w sosie pieczarkowym

0

Pulpeciki w sosie pieczarkowym

Dziś jest tłusty czwartek, pewnie jesteście zasypani pączkami wszelkiej maści. Duże, małe, z dziurką lub bez, nadziewane różą czy budyniem. Witryny sklepowe wręcz ociekają pączkami i faworkami. Mimo, że jestem aktualnie wstanie takim, że mogę jeść i jeść pączki i nie mieć wyrzutów sumienia. Powiem szczerze, wolę zjeść coś treściwego niż trzymać dietę tłusto czwartkową. 

Pulpety, jedyne jakie do tej pory znałam były w sosie pomidorowym. Akurat to danie nie było częstym gościem przy moim rodzinnym stole, a szkoda. Dziś zrobiłam, wersje z pieczarkami. Jak dla mnie o wiele lepsza niż pomidorowa a w planach już mam inspiracje z wykorzystaniem chrzanu.

Składniki:
  • 600 g łopatki wieprzowej
  • 500 g pieczarek
  • por (biała część)
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 jajko + 1 żółtko
  • 5-6 łyżek bułki tartej
  • 1,5 litra bulionu 
  • 1 łyżka masła
  • 150 ml słodkiej śmietanki
  • sól ,pieprz, 1 łyżka czarnuszki
  • gałka muszkatołowa, 2 ziarenka jałowca, 
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
Przygotowanie:

Do zmielonego mięsa dodajemy jajko wraz z żółtkiem, czosnek przeciśnięty przez praskę, doprawiamy czarnuszką, solą i pieprzem. Mięso łączymy z bułką tartą. Dokładnie wyrabiamy dodając odrobinę zimnego bulionu. Formujemy kulki (o średnicy 2-3 cm). Zagotowujemy 1 litr bulionu i wrzucamy do niego kulki z mięsa. Gotujemy 2 min od czasu wypłynięcia na powierzchnię. Następnie je wyławiamy. Pieczarki obieramy i kroimy w plasterki a pora w piórka. Podsmażamy na odrobinie masła, wlewamy około 500ml bulionu,dusimy na wolnym ogniu 15 min. Zabielamy. Do sosu dodajemy pulpeciki ,gotujemy jeszcze 10 min ,do smaku doprawiając: jałowcem, gałką muszkatołową, ziołami prowansalskimi, solą oraz pieprzem .

Podobne posty

Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)