Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Surówki z marchewki

1


Surówki z marchewki

 Lubię ułatwiać sobie pracę w kuchni. Gotowanie i przygotowywanie domowych posiłków nigdy nie było takie proste! Całe to stanie w kuchni staje się przyjemniejsze a co najważniejsze nie jest takie czasochłonne. Dlatego często wyręczam się robotami kuchennymi. Ostatnio pracuję z Robotem Kuchennym Aura firmy Russell Hobbs mogę go nazwać moją drugą prawą ręką w kuchni. Nienawidzę siekać cebuli, niegdyś aby posiekać cebulę używałam maski wojskowej! Czego to się nie robi aby nie płakać? Teraz wystarczy, że obiorę cebulę pokroję ją chociaż na połowę i wrzucę do robota. On robi całą robotę za mnie. A ja nie uronię ani jednej łzy chyba że, ze szczęścia. Ścieranie warzyw na tarce też nie należy do mojej przyjemności. Wydaje mi się, że dlatego tak rzadko, surówki goszczą na moim stole. Robota kuchennego wykorzystuje również do przygotowania sałatek, jeśli chce aby warzywa były posiekane. W zależności na jak długo go włączę to uzyskam większe lub mniejsze kawałki warzyw. Zawsze można użyć trybu pulsacyjnego aby to kontrolować. Ok może pomyślicie, że jestem wygodna albo leniwa? Może coś w tym jest ale zaoszczędzony czas wolę poświęcić rodzinie lub sobie samej. Robocie! Dziękuję Ci że jesteś.

Dziś cieszę się trzema wariacjami na temat marchewki, moja ulubiona wersja to połączenie marchewki z czosnkiem, które odkryłam niegdyś w barze przy pracy. Nigdy nie pomyślałam o dodaniu do marchewki czosnku.  Wersja marchewki z porem jest tradycyjna. Natomiast marchewkę z pomarańczą również nie spotyka się zbyt często. 



Czy Wy macie również swoje ulubione połączenie marchewki w surówce? Podzielcie się swoim ulubionym przepisem na marchewkę. 


Marchew z czosnkiem:

Składniki dla 2 osób:
  • 2 duże marchewki
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka majonezu
  • szczypta soli, pieprz
  • kilka kropli soku z cytryny
Przygotowanie:

Marchewkę ścieramy drobnych oczkach tarki przy pomocy robota kuchennego lub ręcznie,czosnek przeciskamy przez praskę. Dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy.



Marchew i por


Składniki dla 2 osób:
  • 1 duży por- biała część
  • 2 marchewki
  • 1 jabłko
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta soli
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka cukru
Przygotowanie:

Pora, marchewki oraz jabłko oczyszczamy oraz obieramy. Pora kroimy w półksiężyce, marchewki i jabłko ścieramy na tarce o grubych oczkach.
Pora przekładamy do miseczki, zalewamy oliwą i posypujemy solą, mieszamy i odstawić aby por nieco zmiękły.
Majonez wymieszać z cukrem i jogurtem. Marchewki oraz jabłko dodajemy do posiekanego pora, dokładnie mieszamy z przygotowanym sosem.

Marchew i pomarańcz

Składniki:
  • 2 marchewki
  • 1 duża pomarańcza sycylijska
  • 1 łyżka oleju
  • sok z połowy limonki
  • szczypta soli
Przygotowanie:

Marchewki obieramy, myjemy, ścieramy na tarce o małych oczkach, skrapiamy sokiem z połowy limonki. Pomarańcze obieramy ze skórki, kroimy w kostkę i łączymy z marchewką Na koniec dodajemy szczyptę soli do smaku oraz olej. Wszystko dokładnie mieszamy.





Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

  1. Dziękuję za super przepisy na surówki z marchewki :-) Właśnie zrobiłam tą z czosnkiem i jest wspaniale pyszna :-) Dziękuję i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)