Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Grillowany stek z karkówki.

0

Grillowany stek z karkówki.

Dostałam ostatnio paczkę mięsa z masarni.  Wiadomo samo dobro- człowiek wie co je. Dziś wybrałam sobie karkówkę, tłuszczu miała znikomą ilość! Mięso wręcz idealnie jak dla mnie, bo nałogowo wycinam wszelki tłuszcz z mięs i wędlin. Postawiłam na szybki obiad, dzień wcześniej zamarynowałam mięso. W porze obiadowej takie mięso wyciągamy wrzucamy na rozgrzaną patelnię grillową i smażymy ok. 3 minuty z każdej strony. Rezultat? Piękny stek z karkówki, do tego ulubione dodatki.

Składniki dla 2 osób:
  • 400 g karkówki
  • 2 łyżki oliwy
  • pół łyżeczki słodkiej papryki
  • pół łyżeczki suszonej cebuli
  • pół łyżeczki ziół prowansalskich
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka miodu
  • sól do smaku
  • odrobina soku z limonki (można pominąć)
Przygotowanie:

W misce dokładnie mieszamy wszystkie składniki na marynatę. Karkówkę dzielimy na 2 steki i lekko tłuczemy na grubość 1,5cm.  Mięso dokładnie nacieramy marynatą i odstawiamy na noc do lodówki. Przed podaniem smażymy na rozgrzanej patelni grillowej przez ok 3 minuty z każdej strony. Nie należy smażyć mięsa zbyt długo aby go nie wysuszyć. Podajemy z ulubionymi dodatkami.

Grillowany stek z karkówki.

Podobne posty

Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)