Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Bitki wołowe w sosie.

1


Bitki wołowe w sosie.


Miękkie mięso wołowe, idealnym pomysłem na obiad. Lubię czasem zjeść tradycyjny obiad, bez eksperymentów. Dobry kawałek mięsa i sos zawsze się obroni. Klika lat nie robiłam bitek wołowych, zapomniałam ile straciłam!
 
Bitki wołowe w sosie.

 Składniki:
  • 0,75 kg mięsa wołowego
  • 1 przyprawa do wołowiny
  • 0,5 łyżeczki pieprzu
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 2 łyżki oleju 
  • 1 ząbek czosnku 
  • 1 cebula 
  • 3 ziela ziarenka ziela angielskiego
  • 3 listki laurowe
  • 2 ziarenka jałowca 
  • 1/2 łyżeczki majeranku
  • około 2 łyżeczek mąki pszennej
Bitki wołowe w sosie.Przygotowanie:

Mięso myjemy i rozbijamy na steki. W miseczce mieszamy olej z solą, pieprzem i przyprawą do wołowiny a na następnie smarujemy marynatą mięso i odstawiamy na noc do lodówki. Mięso wyciągamy z lodówki i pozwalamy mu nabrać temperatury pokojowej. Bitki smażymy na rozgrzanym oleju krótko z obu stron a następnie odkładamy do garnka. Na patelni szklimy cebule z czosnkiem i wkładamy do mięsa. Do garnka z mięsem wlewamy wrzątek (do przykrycia mięsa) i dodajemy ziele angielskie, liście laurowe, majeranek oraz jałowiec.  Całość przykrywamy pokrywką i dusimy przez około 3 godziny aż mięso będzie miękkie. Następnie całość zagęszczamy mąką. Podajemy z ziemniakami i ogórkiem.

Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

  1. Racja, tradycyjne obiady i kawał mięcha zawsze najlepsze. ;-) Mamy pytanie, jak kupujesz mięso - to jak wybierasz najlepszą wołowinę? ;-) I uwaga od nas co do czosnku ;-): żeby zachował - prócz smakowych - także trochę walorów zdrowotnych, zawsze mile widzanych, trzeba uważać z wrzucaniem go an gorącą patelnię: bit.ly/17LDTFY. :-)) Smaczny przepis, pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)