Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Czekoladki z orzechami.

7


Czekoladki z orzechami.

Dziś kolejna wersja czekoladek. Tym razem w mlecznej czekoladzie. Powoli wracam po dłuższej nieobecności do gotowania. Zapomniałam jak to może cieszyć. Najlepszym uczuciem jest dzielenie się, tym co się zrobi z innymi i widok zadowolenia po spróbowaniu specjału. Dla takich chwil warto posiedzieć trochę w kuchni. 

Jeden z moich ulubionych zapachów wydobywających się z mojej kuchni jest to słodki zapach czekolady. Jak się od niej nie uzależnić?
Składniki:
  • 150g mlecznej czekolady
  • ok 3 łyżki mleka kakaowego w tubce
  • garść orzechów włoskich

Przygotowanie:

Czekoladę łamiemy na małe kawałki. Bierzemy 3/4 rozdrobnionej czekolady i rozpuszczamy w kąpieli wodnej.Czekolada powinna być podgrzana do ok. 46 stopni. Następnie zdejmujemy ją z ognia i odstawiamy na 10minut. Gdy nasza czekolada trochę ostygnie (do 27 stopni),  stopniowo dodajemy pozostałą 1/4 czekolady. Ponowne podgrzewamy czekoladę w kąpieli wodnej. Czekolada nie może być podgrzana powyżej 55 stopni, a ta utemperowana do 30 stopni .Rozprowadzamy czekoladę pędzelkiem na formie silikonowej do kostek na lód o wybranym kształcie i wkładamy do lodówki na 10 minut - czynność tę powtarzamy 2 razy.Odkładamy do miseczki ok. 60g czekolady. W osobnym naczyniu mieszamy mleko w tubce wraz z czekoladą. Jeżeli masa była by dalej za gęsta można dodać więcej mleka. Masa powinna być o konsystencji np nutelli.
Tak przygotowaną masę nakładamy do foremki z czekoladą i wkładamy kawałek orzecha. Całość zalewamy resztą czekolady, wygładzamy i odstawiamy na ok. 1 godzinę do lodówki.

Podobne posty

Napisano już 7 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. oj tak, domowe czekoladki to prawdziwa rozkosz!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, domowe czekoladki to coś wspaniałego :) Twoje wyglądają szałowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale masz fajnego, smakowitego bloga, naprawdę ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Karola, nominowałam Cię do Liebster Blog Award:) wszystko znajdziesz u mnie na blogu w poście o tej nazwie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award:) wszystko znajdziesz u mnie na blogu w poście o tej nazwie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie śliczne te czekoladki, jak z najlepszej bombonierki :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)