Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Babka z jabłkami

1

Już przeczuwałam to od jakiegoś czasu, bóle mięśni, głowy, katar a na końcu dorobiłam się zapalenia krtani. Leże pod kołdrą z laptopem na kolanach obok mnie na półce kubek ciepłej herbaty. Zła jestem na siebie bo miałam tyle planów, na ten tydzień których oczywiście nie zrealizuje. Skupienie u mnie dziś wynosi 10% rozkojarzona na max'a odtwarzam przepisy które robiłam ostatnio. A więc dziś dla Was z życzeniami zdrówka pyszna babka z jabłkami idealna na zimowe wieczory.

Składniki:
  • 10 dag miękkiego masła
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 3 jajka
  • 3 łyżki oleju
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 jabłka
  • cukier puder do posypania
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • młynek do ciast i deserów ( przyprawa)
Przygotowanie:

Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia. Miękkie masło utrzeć z cukrem, następnie dodawać po jednym żółtku i zmiksować. Do utartej masy dodać olej i wymieszać. Następnie powoli dodawać obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia cynamonem i przyprawą do deserów. Całość miksować do połączenia się składników.
Na koniec do ciasta dodać ubitą pianę z białek i delikatnie wymieszać. Połowę ciasta wyłożyć do przygotowanej formy, następnie dodać pokrojone w księżyce jabłka, czynność powtórzyć, lekko wciskając owoce w ciasto. Babkę piec 1 godzinę w temperaturze 175 stopni C. Po upieczeniu ciasto ostudzić i przed podaniem posypać cukrem pudrem.





Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

  1. aż narobiłaś mi ochoty, na takie zwykłe ciacho babkowe z owocami.. ;)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)