Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Tatar wołowy

, 2

Tatar wołowy



Nie wiedziałam, że kiedyś to powiem ale zachwyciłam się tatarem. Niegdyś  stroniłam, od takich wynalazków. Jak można jeść surowe mięso?! Robiło mi się nie dobrze, już na samą myśl o surowiźnie na dodatek z jajkiem.  Dobrze, że z wiekiem człowiek jednak mądrzeje i wie, że jest to na prawdę zdrowy posiłek. Stopniowo oglądając  profil Dietetyk i Trener Personalny - Iwony Wierzbickiej  przekonałam się, że jest to naprawdę dobre dla organizmu.

Tatar wołowy między innymi jest bogaty w żelazo, witaminy z grupy B i białko. Od zarania dziejów
człowiek  większość swojego istnienia na ziemi jadł surowe mięcho a pod tym względem jego układ trawienny się nie zmienił, więc może warto spróbować?

Tatar wołowyBardzo istotny jest fakt aby mięso było najświeższe i z pewnego źródła.

Składniki dla 2 osób:
  • 250 g wołowiny -  najlepiej polędwicy
  • 1 cebula
  • 2 ogórki kiszone
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka oliwy
  • sól, pieprz - do smaku
  • ew.   1 łyżeczka sosu worcestershire - można pominąć

Sposób przygotowania:

Wołowinę  dobrze oczyszczamy  drobno siekamy lub mielimy. Mięso dokładnie mieszamy z oliwą i sosem worcestershire, oraz doprawiamy. Ogórka i cebulę drobno siekamy. Na talerz wykładamy mięso a na wierz dajemy surowe żółto ( jajka dokładnie myjemy). Posypujemy pieprzem, obok wykładamy ogórka i cebulkę. Podajemy od razu.

Podobne posty

Napisano już 2 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)