Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Placuszki z mąki słonecznikowej.

4



 Dieta. Kto z Nas nie zna tego słowa? Całe życie  na diecie. Znam to z doświadczenia. Na jednej diecie nigdy nie byłam w końcu, kto by się najadł jedną dietą? Dwie, trzy owszem. To tak samo jak z żołądkami jeden zwykły taki przeciętny a drugi deserowy - wyjątkowy. Dlaczego wyjątkowy? Ponieważ oznacza się  niezwykłymi możliwościami magazynowymi zawsze znajdę w nim miejsce szczególnie na chipsy.

Połączyłam wczoraj pożywne śniadanie z łakociami. Bijąc się z myślami, że jest to zdrowe śniadanie. W końcu zastępuję mąkę zwykłą mąką słonecznikową. Truskawki w placuszkach to miły dodatek.  Cały dzień będąc na diecie nie wytrzymałam i wracając o 22 do domu dorwałam się do lodów....
Potwierdza się powiedzenia do diabła z dietą...

Dla tych którzy cenią sobie zdrowe posiłki polecam Placuszki truskawkowe z mąki słonecznikowej. Zaskakujący lekko słodki smak, zawdzięczamy mące słonecznikowej.

Składniki:
  • 3 jajka
  • 140 g mąki słonecznikowej
  • 2 płaskie łyżki cukru
  • 2 łyżki mleka
  • 20 dag truskawek
 Dodatkowo:
  • truskawki
Przygotowanie:
 
Z umytych truskawek pozbywamy się szypułek, kroimy je w grubsze plastry. Białka ubijamy mikserem na sztywną pianę, dodajemy cukier, a następnie po 1 żółtku. Wsypujemy małymi porcjami mąkę, stale mieszając łyżką. Dodajemy mleko, całość jeszcze raz mieszamy na jednolitą masę. Na rozgrzaną patelnię z olejem kładziemy łyżką małe porcje ciasta. Na których układamy po plasterku truskawki. Smażymy na złoty kolor. Podajemy z truskawkami lub sosem truskawkowym.


Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. EKSTRA!!! Ciocia, kochamy za ten przepis :) :* a gdzię mąkę taką dorwałaś?

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada niezbyt eleganco mam na mysli te czarne zbutwiałe ochłapy ktore raczy Pani zwac ciastkami
    wygladem przypinaja mi rzeczy ktore zwykle widuje w parkach gdzie zwierzeta , pozostawione same sobie przez beztroskich wlascicieli , mierza sie hmm z losem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka słonecznikowa jest specyficzna i to ona daje taki efekt wizualny. Proszę przeczytać post ze zrozumieniem, nigdzie nie napisałam "ciastka". Warto również, przestrzegać zasad pisowni.

      pozdrawiam

      Usuń
  3. Placuszki wyglądają kusząco, takiej maki jeszcze nie widziałam.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)