Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Pancakes z sosem truskawkowym

0




Po mieszkaniu unosi się słodki aromat, już wiesz że dobrze rozpocznie się Twój dzień. 
W sumie jaki początek dnia taki cały dzień. Dlatego ważne jest to aby wstać prawą nogą i zjeść coś dobrego na śniadanie. Naleśniki, pancakes czy placuszki. Różnie nazywają te puszyste słodkości. Zawsze nie zależnie jak o nich mówią, gdy widziałam je na dużym ekranie moje ślinianki zaczynały pracować. Piękne amerykańskie śniadanie, świeżo wyciśnięty sok pomarańczowy a do tego góra pancakes oczywiście oblanych syropem klonowym.  Wymarzone śniadanie:)


Składniki:
  • 400 g maślanki
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 duże jajo
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru
  • 30 g stopionego masła
  • szczypta soli

sos:
  • 200 g truskawek
  • 1 łyżeczka cukru pudru
  • 10 ml ekstraktu waniliowego


Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy do miski, mieszamy z pozostałymi suchymi składnikami: proszkiem do pieczenia, sodą, cukrem i solą. W osobnej misce mieszamy jajko z masłem i maślanką. Przelewamy do naczynia z mąką i miksujemy, aż masa będzie jednolita i głada. Odstawiamy ciasto na 20 minut.

Przygotowanie sosu.Truskawki miksujemy z cukrem i ekstraktem waniliowym.

Naleśniki smażymy na patelni teflonowej po 2-3 minuty z każdej strony, aż do zrumienienia podajemy z sosem.

Podobne posty

Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)