Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Jajko sadzone w kokilce czyli jak zrobić jajko w piekarniku.

1


Dzień wolny dla wszystkich, jak ja to lubię! W taki dzień  gdy można zwolnić, trzeba pozwolić sobie na leniwe śniadanie. Jeszcze jakiś czas temu nie pomyślałam o tym że można zrobić jajko w piekarniku. Czemu nie? Można zrobić takie śniadanie z użyciem kajzerki lub kuchennej kokilki.  Pięknie się prezentuje, bez dwóch zdań. Dla amatorów jajek sadzonych, smaczna alternatywa.

Składniki:

  • 1 jajko
  • 1 kromka chleba tostowego lub zwykłego razowego
  • 1 plaster posiekanej szynki
  • 1 plasterek pomidora
  • 1 łyżka cheddara
  • 1 łyżeczka masła
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Z pieczywa odcinamy brzegi. Kokilki smarujemy masłem, układamy w nich pieczywo i dociskamy. Wykładamy szynkę, pomidora i ser, następnie wbijamy jajko do każdej formy, doprawiamy i wstawiamy do pieca. Pieczemy aż jajko się zetnie. ( do 10 minut ) Chyba ,że nie lubimy płynnego żółtka to dłużej.

Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)