Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Pavlova z malinowo-różana.

1


Mój wymarzony tort urodzinowy.  Długo o nim myślałam. Niezwykłe połączenie róży i malin.

Cały czas zachwycam się dekoracjami ze sklepu Słodki Świat , tyle niezwykłych czekoladowych inspiracji ostatnio upiększa moje wypieki. Lubię ten moment gdy znajomi zachwycają się wyglądem mojego wypieku udekorowanego takimi wiórkami. Nie muszę chyba mówić, że deseru pozbyłam się w chwilę;)

Są nastomiast takie dni, gdy człowiek cieszy się z niewielu rzeczy. Tak chyba mam ostatnio. Sytuacje życiowe, źle mnie doświadczają. Cały czas poszukuję odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, lecz na razie cisza. W oczekiwaniu na lepsze jutro.
 
Składniki :
  • 6 białek 
  • 240 g cukru
  • 3 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  •  1,5 łyżeczki octu winnego

Składniki na krem:
  • 400ml śmietany kremówki 30% 
  • 100 g mascarpone 
  • 2 łyżki wody różanej 
  • pół słoiczka konfitury z płatków róży
  • 200g świeżych malin
Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 175°C. Białka ubijamy w misce na sztywno. Do białek dodajemy stopniowo cukier - po łyżce, za każdym razem ubijając dokładnie. Gdy białka z  cukrem będą już dobrze ubite, dodajemy mąkę ziemniaczaną i ocet i ponownie ubić. Masa powinna być gładka i błyszcząca.
Na papierze do pieczenia rysujemy kolo o średnicy 25 cm. Wykładamy masę na papier i formujemy bezę, tak aby w środku było zagłębienie, a boki były podniesione.
Bezę wstawiamy do nagrzanego piekarnika i od razu zmniejszamy temperaturę do 100°C. Pieczemy około 1,5 godziny.

Na ostudzoną bezę nakładamy krem.Śmietanę ubijamy, pod koniec ubijania dodajemy mascarpone i wodę różaną. Na upieczoną i wystudzoną bezę wykładamy konfiturę i krem. Ciasto dekorujemy świeżymi malinami i wiórkami czekoladowymi.


Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)