Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Ciastka mleczno-chałwowe

1


 
 
Ciasteczka mleczno- chałwowe są marzeniem każdego prawdziwego łasucha. Dziś pozostało mi po nich słodkie wspomnienie. Bo robiłam je jakiś czas temu, ale wiem jedno jeszcze do nich wrócę. 
 
Składniki 
 
  • 2 szklanki mąki 
  • 1/2 szklanki mleka w proszku 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
  • 150 g miękkiego masła 
  • 1/2 szklanki cukru pudru 
  • 2 jajka 
  • 220 g chałwy pokrojonej w kostkę
Przygotowanie:
 
Masło ubijamy mikserem razem z cukrem na jasną, puszystą masę. Jajka roztrzepujemy w miseczce, powoli dodajemy do masy maślanej, cały czas miksując (zbyt szybkie dodanie spowoduje zwarzenie się masy). Wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem, mleko w proszku, ekstrakt, miksujemy. Na końcu wrzucamy chałwę i delikatnie mieszamy.
Z ciasta robimy kulki wielkości niedużego orzecha włoskiego, układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce, w odległościach od siebie. Lekko spłaszczamy ciastka. Pieczemy w temperaturze 200ºC przez 10 minut.

Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

  1. Superanckie ciacha :) Robiłam już mleczne, ale bez chałwy, z tym dodatkiem na pewno wskakują w nowy wymiar :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)