Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Duszone Żeberka.

1


Szukałam inspiracji na obiad - znalazłam! W  czeluści zamrażarki znalazłam żeberka, no cóż spróbuje coś z tym zrobić.  Nie jadamy żeberek w domu, chyba z czystego lenistwa bo trzeba się z tym mięsem trochę pobawić podczas konsumpcji. Skąd zatem żeberka w mojej kuchni ? Dostałam kiedyś z dobrego źródła:) Postanowiłam zrobić tak żeberka, że mięso same będzie odchodzić od kości, jak sos ostygł wyciągnęłam mięso wyciągnęłam wszystkie kości - taką mam nadzieję- dziś będzie pyszny obiad! W sumie dlaczego moje obiady muszą być albo bardzo dobre albo nie jadalne? Tak przyznaję się wczorajszego obiadu zjeść się nie dało:D Dlatego publikacji nie będzie!:)


Składniki:
  • 1,5 kg żeberek
  • 3 cebule
  • sól
  • pieprz
  • zioła prowansalskie
  • granulowany czosnek
  • kminek mielony ( płaska łyżeczka )
  • 3 ziela angielskie
  • 2 liście laurowe 
  • 0,5 łyżeczki zielonej czubrycy
  • szczypta chilli
  • 1 łyżeczka papryki węgierskiej lub słodkiej
  • masło klarowane do smażenia mięsa 
  • 2 łyżki mąki
Sposób wykonania:

Żeberka myjemy, usuwamy tłuszcz i dzielimy na kawałki z 2 kostkami. Mięso nacieramy sola, pieprzem, czosnkiem i ziołami prowansalskimi. Najlepiej zrobić do dzień wcześniej. Następnie mięso obsmażamy partiami do ładnego zrumienienia.
W garnku zagotowujemy wodę, ok 1,5 litra. Wrzucamy do niej ziele angielskie i liście laurowe oraz kminek, dorzucamy mięso. Na patelni po smażeniu żeberek, szklimy cebule pokrojone w kostkę i przerzucamy do gotującego się mięsa.
Całość gotujemy ok 1, 5 - 2 godziny. Pod koniec duszenia dodajemy do sosu: chilli, paprykę węgierską,  czubrycę i sól. Sos zagęszczamy mąką rozrobioną w niewielkiej ilości wody. Chwilę gotujemy.Podajemy z ziemniakami.

Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)