Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Wytrawne babeczki.

, , 1


Przepis obiecałam zamieścić przed weekendem, ale miałam małą awarię. Zablokowałam sobie gmaila, a co za tym idzie i bloga. Nie pytajcie mnie, co ja wtedy przeżywałam.  Swoją drogą nie wiedziałam, że jestem aż tak zdolna? Podczas mojego odwyku od bloga spowodowanego banem, wzięłam się za siebie. Ćwiczę na xBoxie z Nike +, zakwasy? Zdecydowanie są i nie wiedziałam, że mam w takich miejscach zakwasy :) Potwierdza się reguła, że ciężko jest zmobilizować się do ćwiczeń ale to jak się człowiek czuje po wysiłku fizycznym - rekompensuje wszystko. 
Mam takie poczucie - well done - dobra robota Karola.  Zaplanowałam sobie cały tydzień i to nie kulinarnie ale sportowo, w końcu niedługo będzie trzeba ściągnąć kurtkę i trochę się rozebrać - o zgrozo;)

Dla tych, którym kalorie nie są straszne i dla tych poszukujących inspiracji na przystawkę na imprezę polecam babeczki z ciasta kruchego z karmelizowaną cebulką i szynką. To jest moja wariacja na temat wytrawnych babeczek ale możecie sami  skomponować nadzienie, które najbardziej Wam odpowiada.

Składniki ciasta:
  • 30 dag mąki
  • 20 dag masła
  • 2 żółtka
  • sól
  • pieprz
Składniki nadzienia:
  • 4 cebule
  • pół łyżeczki cukru
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 6 plasterków szynki
  • masło klarowane do smażenia

Wykonanie:

 Mąkę przesiewamy, dodajemy do niej sól, i pieprz. Masło siekamy z mąką, dodajemy żółtka, szybko zagniatamy. Chłodzimy w lodówce 30 minut. Wylepiamy foremki, przygotowanym ciastem. Babeczki wkładamy do rozgrzanego do 220 °C, piekarnika. Po 3 minutach zmniejszamy temperaturę do 200ºC i pieczemy na złoto około 20 minut.

W między czasie przygotowujemy nadzienie, cebulę kroimy w piórka i smażymy na maśle na złoto, posypujemy cukrem i dodajemy octem balsamiczny całość mieszamy.

Na gotową babeczkę kładziemy kawałek szynki a następnie łyżeczkę cebuli.  Smakuje dobrze podane na ciepło i na zimno.

Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)