Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Trufle bananowe

4



Żyjemy coraz szybciej, chcemy czerpać z życia pełnymi garściami. Zwiedzamy różne miejsca, poznajemy nowych ludzi - poznajmy i nowe kuchnie.  Trufle to nie tylko bardzo drogie grzyby, które są odnajdywane zazwyczaj przez świnie lub psy;) Musiałam to napisać bo ostatnio w pracy była mowa o mnie i moich truflach. Jedna osób się zdziwiła bo w końcu trufle to grzyb. Wyprowadzam z błędu. Trufle to też małe słodkie przyjemności, dla których warto zgrzeszyć i złamać dietę. Słodkie maleństwa mogą być różne czekoladowe, kokosowe a nawet z ciecierzycy. Dziś przedstawiam wersje bananową.


Składniki:

  • 170 g herbatników
  • 30 g rozpuszczonego masła
  • 100 g mlecznej czekolady
  • 2 banany
  • 20 ml likieru bananowego
  • 3 łyżki mleka w proszku

Dodatkowo:
  • kakao do obtoczenia

Przygotowanie:

Pokruszone herbatniki łączymy z masłem,  następnie dodajemy rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladę. Banany kroimy w kostkę, mieszamy z herbatnikami, likierem i mlekiem w proszku. Formułujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, które obtaczamy w kakao. Podajemy schłodzone.

Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Wygląda przezabójczo, uwielbiam połączenie banana i czekolady ;)

    Pozdrawiam,
    Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, wyglądają baaardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. O bananowych jeszcze nie słyszałam.. Na pewno są wyśmienite! :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)