Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Moje zielone pesto

, 1



Z piekarnika wydobywa się cudowny zapach ciasta jogurtowego a ja siedzę i zastanawiam się jakim przepisem się dziś z Wami podzielić. Wygrało pesto. Całkiem inne niż te które znacie bo z czosnku niedźwiedziego. Można dodawać go do sosu do sałatek, pieczywa czosnkowego, mięs i wiele innych. Aby zachować jego świeżość nalejcie odrobinę oliwy na wierzch słoiczka w którym będziecie go przechowywać.

Składniki

75 g czosnku niedźwiedziego
70 ml oliwy
20 g słonecznika 
20 g startego parmezanu ew. startej mozzarelli
sól, pieprz, sok z cytryny

Sposób przygotowania

Słonecznik prażymy na suchej patelni, aż się lekko zarumienią .Umyte i osuszone liście miksujemy razem ze słonecznikiem, serem i oliwą. Pod koniec doprawiając do smaku.

Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

  1. Ej ej, mam cość sporą paczuszkę czosnku niedźwiedziego, chyba wiem, jak go wykorzystać! <3

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)