Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Sałatka gyros

, 2



,

Jedna z najbardziej znanych sałatek na imprezach domowych - sałatka gyros. Jest to sałatka warstwowa, której dolną warstwę tworzy pierś z kurczaka w przyprawie do gyrosu. Kolejny przepis odkopany na dysku. Jakoś nie mam natchnienia na gotowanie, ani na pieczenie. Czy dopadło mnie przesilenie zimowe ? W sumie człowiek nie wie czy to zima czy już wiosna. Za oknem zima jak wiosna.. Ale bym już chciała ściągnąć tą grubą kurtkę i poczuć się lżej;) Też tak macie? 
Zimo precz !:)

Składniki:

2 filety z kurczaka
1 mała kapusta pekińska
1 duża czerwona papryka
1 puszka kukurydzy
1 duża czerwona cebula
5 korniszonów
5 łyżek majonezu
5 łyżek keczupu
3 łyżki przyprawy gyros
sól, pieprz

Przygotowanie:

Piersi z kurczaka myjemy, kroimy w drobną kostkę i mieszamy z przyprawą gyros. Następnie smażymy go na oleju i odstawiamy do wystygnięcia. Cebulę,paprykę i ogórki kroimy w kostkę a kapustę w paski. Przygotowujemy sos mieszając majonez z keczupem a następnie doprawiając go pieprzem i solą. W głębokiej misce układamy warstwowo: kurczaka, cebulę, połowę sosu, ogórki, kukurydzę i paprykę. Następnie dodajemy pozostałą ilość sosu i kapustę pekińską

Podobne posty

Napisano już 2 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Ja zacofana jestem, zupełnie się na sałatkach nie znam.Może zacznę naukę od tej!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosta i jakże smaczna wersja Karolino :D Sama przygotowuję ją w bardzo podobny sposób :) Zapraszam do mnie do sprawdzenia mojego przepisu :) http://salatkagyros.pl/

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)