Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Sernik z jagodami

4

Cały czas jestem w biegu zapominam o wielu rzeczach - wybaczcie;) Muszę trochę nadrobić zaległości z wypiekami bo coś widzę mało przepisów u mnie znajdziecie na ciasta. Pora się poprawić i nadrobić kulinarne zaległości. Przedstawiam Wam ciasto na widok którego nie jednej osobie pocieknie ślinka. Chyba nie znam takiej osoby która nie lubiłaby sernika. Uwielbiam delikatną konsystencje sernika. Pamiętajcie sernik najlepiej smakuje na kolejny dzień;)

Spód:
 
200 g herbatników kakaowych
90 g rozpuszczonego masła

Masa serowa:

1 kg twarogu mielonego
1  szklanka cukru
4 jajka
2 łyżki mąki
1 budyń waniliowy
250 g jagód

Przygotowanie:

Ciastka  mielimy na mąkę blenderem, następnie zalewany stopionym masłem i dokładnie mieszamy. Wykładamy nimi tortownicę o średnicy 26 cm i odkładamy do lodówki.  Żółtka ucieramy z cukrem, dodajemy po jednej łyżce twarogu, cały czas mieszając wsypujemy mąkę i budyń. Na końcu dodajemy jagody. W osobnej misce ubijamy białka i delikatnie je mieszamy z masą twarogową.
Gotową masę wylewamy na schłodzony spód. Pieczemy sernik w 180 stopniach przez godzinę. Sernik powinien być ścięty z wierzchu i nieco wilgotny w środku. Schłodzone ciasto wkładamy do lodówki – najlepiej na całą noc.


Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)