Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Puffed Pancake

0

Pewnie każdy z Was miewa takie chwilę, że zjadłby wszystko. Pojawia się wtedy problem - Co wybrać? Pizzę, naleśnik a może omlet? Ciężki wybór prawda? No ale cóż na coś się zdecydować trzeba :) Jak tylko zauważyłam ten przepis od razu wpadł mi w oko:) Łączy w sobie tak wiele ! Za tak niewiele:) Przepis jest dla tych którzy nie boją się eksperymentów;) Smak jest zaskakujący.  A widok ciasta rosnącego w piekarniku baaardzo miły dla oka;) Już nie wspomnę o walorach zapachowych;)

Składniki: 
2 szklanki mąki
2 szklanki mleka 
 3 jajka
1/2 łyżeczki sody
szynka przysmażona na patelni
cukinia (pokrojona w cieniutkie plasterki)
2 większe pomidory (pokrojone na mniejsze kawałeczki, bez miąższu)
plasterki sera
zioła prowansalskie
suszona bazylia
sól, pieprz

Przygotowanie:
Jajka rozbijamy i ubijamy, dodajemy mleko i mąkę wymieszaną z sodą oraz dokładnie miksujemy. Proponuję mocno przyprawić ciasto by nie było mdłe i miało wyrazisty smak:) Tortownicę smarujemy masłem i posypujemy mąką by ciasto się Nam nie przykleiło :) Wylewamy ciasto i układamy podsmażoną szynkę, następnie plasterki cukinii, posypujemy solą i ziołami, wykładamy pomidorki, solimy. Na to kładziemy plasterki sera i posypujemy bazylią. Wkładamy do nagrzanego piekarnika (175 st.) i pieczemy ok. 30 minut aż się przyrumieni. Można podawać z ketchupem bądź  sosem czosnkowym. Smacznego:)



Podobne posty

Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)