Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Koperty ze szpinakiem i serem feta.

0

Zrobiłam te koperty nie dawno na jednej z imprez rodzinnych. Z dumą stwierdziłam ze przekonałam do nich nie jednego niejadka szpinaku i jest to powód do dumy! Koperty mogą być fajną ciepłą przystawką.  Lubię tworzyć nowe kombinacje i wariacje. I taką moją odrobiną szaleństwa są owe koperty. Nie wymagają wielkich zdolności kulinarnych ale są owszem absorbujące i zajmują trochę czasu;)

Składniki:

Ciasto:

  • 40 dag mąki
  • 10 dag masła
  • 150 ml zimnej wody
  • sól

Farsz:

  • 1/2 kg szpinaku rozdrobnionego np hortex
  • duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • ok. 15 dag sera feta
  • sól i pieprz do smaku
  • tłuszcz do smażenia
Przygotowanie:
Ciasto robimy następująco: mąkę mieszamy ze szczyptą soli i roztopionym masłem. Stopniowo wlewamy wodę i wyrabiamy gładkie, elastyczne ciasto. Formujemy kulę, przykrywamy i wkładamy do lodówki na ok. 30 minut. Cebulę kroimy w kostkę, szklimy na tłuszczu, dodajemy szpinak. Czosnek obieramy, przepuszczamy przez praskę, dodajemy do szpinaku. Fetę kroimy w kostkę i dodajemy do szpinaku. Przyprawiamy i mieszamy.Rozgrzewamy piekarnik. Ciasto rozwałkowujemy, kroimy na kwadraty o boku ok. 10-12 cm. Nakładamy po łyżce farszu, składamy koperty. Układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blasze i pieczemy ok. 20 minut w temperaturze 200 °C.


 

Podobne posty

Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)