Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Ciasto ucierane z jagodami na mące kukurydzianej

1

Chyba tęsknię już za ciepłymi dniami, wystarczyło kila dni mrozu bym wyciągnęła z zamrażalki owoce i z tęsknotą wspominała lato. Nie mam zbyt wielkich wymagań, chciałabym po prostu by nie było zimno - proste ? :) Uwielbiam ten czas gdy nie trzeba już nosić tych wielkich ciężkich kurtek,  ubrana w taką o to odzież wyglądam jak kulka, a może zwyczajna śnieżka. Nie mylić proszę z królewną śnieżką.  Ciepłe dni, spędzane na balkonie z laptopem lub książką w ręce - powróccie.

Aby nie było mi tak smutno postanowiłam zrobić ciacho może było na niedzielę dla gości ale zawsze pozostaje mi po nim miłe, ciepłe wspomnienie.

Składniki:

4 jajka
250 g masła
3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków 
1 szklanka mąki kukurydzianej 
1 szklanka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1,5 szklanki jagód można dać borówkę amerykańską

Przygotowanie:

Masło roztapiamy i studzimy. Całe jajka miksujemy z cukrem na gładką, puszystą masę. Do ubitej masy dodajemy mąki wymieszane z proszkiem i roztopione masło. Wszystko miksujemy do połączenia się składników. Wylewamy ciasto na wysmarowaną masłem formę 20x30 cm. Wierzch ciasta posypujemy owocami. Ciasto pieczemy w 180 stopniach przez ok 40 minut.




Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)