Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Trufle z ciecierzycą w zielonej herbacie.

6

Nie samymi słodkościami człowiek żyje, a jednak.  Postanowiłam zrezygnować z pszenicy na jakiś czas ale ja zrezygnować ze słodkości? Chyba się nie da:) Dlatego postanowiłam zrobić zdrowsze  słodkości i trochę po eksperymentować. Lubię różne zestawienia smaków nawet takie, które na pierwsza myśl nie przychodzą człowiekowi do głowy. Zrobiliście kiedyś ciecierzycę na słodko? Zapewne większość z Was nie wie co to ciecierzyca...

Ciecierzyca jest jedną z roślin strączkowych. Jest dobrym źródłem białka i węglowodanów.
Posiada znaczne ilości wszystkich niezbędnych aminokwasów zawierających siarkę, błonnika. Wspomaga trawienie i  zawiera w nienasycone kwasy tłuszczowe, takie jak kwas linolowy i kwas oleinowy poprawiają gospodarkę lipidową, korzystnie wpływają na śledzionę, trzustkę i żołądek. Ciecierzyca jest dobrym źródłem ważnych witamin takich jak ryboflawina, niacyna, tiamina, kwas foliowy oraz wapnia, magnezu, fosforu, potasu i żelaza.

Warto wprowadzić ją do codziennego menu, nawet jako deser:)

Składniki

75 g suchej ciecierzycy
2 łyżki mascarpone
3 łyżki mleka
35 g czekolady
4 łyżki mielonych migdałów
5 łyżek mleka w proszku
2-3 łyżki zielonej herbaty w proszku

Przygotowanie:

Ciecierzycę moczymy przez noc. Następnie  gotujemy przez około 1,5 godziny.
Ugotowaną ciecierzycę miksujemy razem z mlekiem i mascarpone. Masę przekładamy do miski. Czekoladę, roztapiamy w kąpieli wodnej i dodajemy do ciecierzycy. Następnie dodajemy migdały i mleko w proszku. Całość dokładnie mieszamy i wstawiamy na 4-5h do lodówki aż masa stężeje. Na końcu formujemy kulki, które obtaczamy w zielonej herbacie.




Podobne posty

Napisano już 6 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Witam Cię w akcji ciecierzycowej

    Pozdrawiam
    Laura

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to jest dobre? Naprawdę, chciałabym spróbować, ale, no nie wiem, jakoś ciecierzyca na słodko? Hmmm....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj warto, częstowałam 7 osób tymi truflami i mało osób potrafiło stwierdzić co jest w środku. :) Wszystkim smakowało.

      Usuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)