Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Marchewkowy piernik na oleju rzepakowym.

, 3

Macie już pomysły na świąteczne wypieki? Koniecznie dopiszcie do menu ten przepis. Nie dawno będąc u koleżanki jadłam piernik.... Piernik?! Myślałam, że to jest piernik. Zajadałam z największym apetytem, a tu ci niespodzianka to nie piernik tylko ciasto marchewkowe. Momentalnie twarz zrobiła mi się czerwona, o zgrozo nie odróżniam piernika od ciasta marchewkowego? Od razu pomyślałam o wszelkich niejadkach w mojej rodzinie " nie nie zjem marchewki!". Nie wiele myśląc powiedziałam sobie " Ja Ci jeszcze pokażę!". Warto  przemycać w domu zdrowe produkty we wszystkich potrawach. W cieście tym oprócz marchewki użyłam też oleju rzepakowego.

Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega - 3 i dlatego jeżeli chcemy cieszyć się doskonałym samopoczuciem i zdrowiem powinniśmy używać go w przygotowaniu posiłków i deserów. Kwasy Omega- 3 ujędrniają naszą skórę i poprawiają jej koloryt,  paznokcie stają się twardsze a włosy mocniejsze. Drogie Panie nie zapominajcie o oleju rzepakowym w czasie ciąży bo odgrywa on na prawdę dużą rolę zarówno w związku z rozwojem płodu jak i na przebieg dalszej ciąży. Jego niedobór, może źle wpływać na układ nerwowy. Więc zaoszczędźmy sobie nerwów zadbajmy o siebie i nasze ciało spożywając olej rzepakowy np. w wigilijnym śledziu, muffince czy moim cieście marchewkowym udającym, że jest piernikiem.

Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej 
  • 1 szklanka oleju rzepakowego
  • 1,25 szklanki cukru
  • 2 szklanki drobno startej marchewki - ok 3 duże marchewki
  • 4 jajka
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 2 garście orzechów włoskich
  • 2 łyżeczki proszku dopieczenia
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego

Przygotowanie:

Jajka ucieramy na puszystą masę z cukrem (powoli go dodając). Mąkę przesiewamy z proszkiem i sodą, dodajemy ją stopniowo do masy jajecznej. Cały czas miksując powoli dodajemy olej rzepakowy, jogurt, marchew z cynamonem i przyprawą do piernika. Na końcu dodajemy orzechy i mieszamy. Ciasto wylewamy do formy keksowej i pieczemy w temp 180 stopni przez ok 50-55 minut. Najlepiej sprawdzić ciasto patyczkiem, czy jest suche.







Podobne posty

Napisano już 3 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. A ja właśnie robię listę świątecznych ciast...chyba przemycę to Twoje jako piernik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło pycha polecam.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)