Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Śniegowe kartofelki marcepanowe.

7

Zaczął padać śnieg, nieuchronnie  zbliżamy się do zimy. 
Lubicie ją? Ja uwielbiam patrzeć jak pada śnieg i powoli otula drzewa, krzewy. Biel pięknie się prezentuje i sprawia, że się uspokajam, wyciszam i relaksuje. Nienawidzę natomiast ciapy jaka pozostaje gdy jest odwilż. Wszystko jest wtedy takie smutne... 
Wkrótce święta macie już jakieś pomysły na świąteczne wypieki? Może mnie zainspirujecie ?:) Bo ja leżę i kwiczę, natchnienia brak - dlaczego? Bo wypieki mają być tradycyjne a takich to ja jestem noga.

Święta tuż, tuż.. jedni  nie wyobrażają sobie świąt bez Kevina a ja? W głowie mam cały czas jedną scenę...  Znacie ten film?



Składniki na coś słodkiego:

200 gram mąki migdałowej
1/2 szklanki cukru pudru
1 aromat migdałowy
1/4 szklanki amaretto 
3 łyżki cukru pudru do dekoracji lub kakao

Przygotowanie

Do mąki dodajemy cukier puder, aromat migdałowy i amaretto. Mieszamy składniki aby uzyskać jednolitą masę. Kształtujemy w dłoniach  małe kuleczki z masy marcepanowej.
Wkładamy do lodówki na 30 minut aby masa migdałowa się związała.
Przed podaniem obtaczamy w cukrze pudrze lub kakao.



Podobne posty

Napisano już 7 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Ale urocze ! Ten cukier puder wygląda jak śnieg :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne to zdjęcie, wygląda niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo świątecznie to wygląda. Ostatnio widziałam podobny przepis w gazecie i zastanawiałam się czym jest mąka migdałowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupilam specjalną mąkę , ale możesz użyć zmielonych na drobno migdałów bez skórki;)

      Usuń
  4. Karola, to zdjęcie jest przepiękne!!!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)