Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Sernik z nutellą i wiśniami.

1

Uwielbiam serniki,  za smak i konsystencje. Ostatnio taki o to serniczek umilał mi wieczór. Zrobiłam sobie noc spoglądania w gwiazdy. Nie mam czasu na odpoczynek, cały czas coś... Snu też ostatnio mi brakuje, ale nie mogłam sobie odmówić takiej przyjemności jak spoglądanie w gwiazdy. Taka mała rzecz a cieszy i nagle człowiek się relaksuje i uspokaja. Miły wieczór w doborowym towarzystwie sernika... i jak kto woli gorącej czekolady - taki jest mój przepis na relaks i jesienną chandrę.


Składniki:

spód :
  • 70 g stopionego masła
  • 200 g herbatników
  • + łyżka kakao
masa serowa :
  • 900 g twarogu
  • 100 g cukru brązowego
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • 1 łyżka kaszy kukurydzianej
  • 3 średnie jajka
  • 100 ml śmietany kremówki
  • 3 łyżki nutelli
  • 200g wiśni drylowanych
  • 2 łyżki soku z wiśni

Przygotowanie:

Herbatniki pokruszyć, wrzucić do miski i wymieszać ze stopionym masłem razem z kakaem. Gdy składniki się połączą, przełożyć 
je łyżką do tortownicy, rozprowadzić na dnie i docisnąć.

Jajka zmiksować z cukrem, dodawać po łyżce twarogu. 
Powoli dodawać śmietanę, następnie mąkę, oraz sok z wiśni. Wszystko razem zmiksować.


Na spód sernika wyłożyć 1/3 masy, odcedzone z soku wiśnie 
oraz nutellę. Następnie dodać pozostałą część masy serowej. 
Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez ok 45-50 minut jeżeli sernik się za bardzo spiecze z góry przykryć go folią aluminiową.



Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

  1. Ja mam ten luksus, że łóżko mam ustawione pod "krzywym" oknem, i przed zaśnięciem, o ile nie ma chmur, mogę sobie w gwiazdy patrzeć :) Tylko jedzenie sernika w takiej pozycji trochę niewygodne by było... ;)
    Wspaniały Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)