Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Sernik Toffik na oreowym spodzie.

5

Dzień przed Żarłostacją. Upał niemiłosierny ale ja i Kuchnia w Opałach  walczymy w mojej kuchni. O to co stworzyłyśmy wspólnie, więc nie zdziwcie się, że i Ona to opublikuje:)  Sernik cieszył się ogromnym powodzeniem na pikniku - wcale mnie to nie dziwi <3 :)

Składniki:

80 dag tłustego zmielonego sera
4 jajka
200g dobrej gorzkiej czekolady
ok 200 g masy kajmakowej orzechowej
1 szklanka cukru pudru
200 gr ciastek oreo
ok 80 g masła ( roztopionego)

Wykonanie:

Czekolady rozpuszczamy na parze. Miksujemy ser z cukrem, a następnie dodajemy po jednym jajku i dalej mieszając. Z masy serowej odlewamy ok 1/3 do osobnej miski łączymy tę część z masą kajmakową. Pozostałą masę łączymy z czekoladą ( powinna być schłodzona). Do tortownicy  o średnicy 22cm,  nakładamy rozkruszone na mąkę ciastka wymieszane  z roztopionym masłem ( całość powinna przpominać w konsystencji mokry piasek) następnie wlewamy najpierw masę czekoladową a potem masę kajmakową. Całość lekko mieszamy widelcem od dna, aby uzyskać wzór marmurkowy. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 160°C i pieczemy przez około 40 minut.

Dobra rada: Wiecie, że jeśli sernik  od kroicie od brzegów tortownicy zaraz po upieczeniu to Wam nie popęka?:) Pamiętajcie reguła sernikowa - najlepiej smakuje na kolejny dzień.




Zdjęcie wykonał mąż;)  http://arkadiuszkornacki.pl/

Podobne posty

Napisano już 5 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)