Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Kopiec z Truskawek z kremem malibu.

4

Ostatnio, przeżywam chwilowy kryzys z pisaniem. Prowadzić i pisać bloga? Czy jednak nie warto. Wiem, pewnie każdy z Was przeżywa kryzys, dziękuję bardzo za wszelkie motywacje na moim fanpejdżu. Dawno nie usłyszałam ( przeczytałam) tyle miłych słów. Może wkrótce się przekonam i będę wrzucać coś częściej ? Sama nie wiem. A może to tylko chwilowe rozładowanie baterii związane z natłokiem obowiązków ? A może, może, może? Chyba za dużo trochę tych może. Mistrzem kuchni nie jestem i nigdy nie byłam. Raz mi się coś udaje, raz nie ( miałam się okazję ostatnio, boleśnie o tym przekonać w związku z czym morale mi spadły)

Posty będą rzadko bo rzadko ale zawsze.
Pomysł na wygląd ciasta pochodzi z bloga CafeAmaretto


Składniki:

Na kopiec:

600g truskawek
2 galaretki truskawkowe
1,5 szklanki wody

Na krem:

1 utarta margaryna
2 budynie śmietankowe lub waniliowe
litr mleka
3 jajka ( całe)
2 łyżki płaske mąki zwykłej
9 łyżek cukru
malibu do smaku
 
Na biszkopt:
2 jajka
5 łyżek cukru
3 kopiaste łyżki mąki pszennej
3 kopiaste łyżki mąki ziemniaczanej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczkę ciemnego kakao

Przygotowanie:

Najlepiej dzień wcześniej rozpocząć pracę od  zrobienia kopuły z truskawek. Potrzebna jest do tego miska o średnicy mniej więcej 20cm wyłożona folią spożywczą.  W gorącej wodzie rozpuszczamy galaretki, którą następnie schładzamy. W między czasie myjemy truskawki i  kroimy je na pół.  W ostudzonej  galaretce maczamy truskawki nacięciem ku misce. Truskawki układamy od  mniejszych do większych rozmiarów. W połowie pracy wkładamy miskę do lodówki na 30 minut i rozpoczynamy ponownie pracę. Całość wkładamy do lodówki najlepiej na noc. 

Na kolejny dzień pracę zaczynamy od upieczenia biszkoptu. Białka ubijamy z cukrem dodajemy żółtka, następnie mąki przesiane z proszkiem do pieczenia oraz kakao .Przekładamy masę do formy
(o średnicy 21cm) i pieczemy przez 15-18 minut w temp. 175st.C. Studzimy.

Przygotowujemy masę:
Do 0,75 l mleka dodajemy cukier -zagotowujemy. W osobnym naczyniu miksujemy 3 całe jajka z mąką , 2 budynie i resztę mleka - wlewamy do mleka z cukrem . Robimy budyń. Gdy już ostygnie dodajemy po 1 łyżce budyniu do utartej margaryny na końcu dodając do smaku malibu.

Gdy masa już ostygnie możemy dodać ją do kopuły truskawkowej, przykrywamy ją następnie biszkoptem najlepiej z ponczem. całość wkładamy najlepiej na noc do lodówki. Na kolejny dzień odwracamy i kroimy.


Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Uwielbiam truskawki :) Pycha :)

    http://www.katarzynagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. super! robi wrażenie !
    Pozdrawiam
    myszkagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. super wygląda!

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)