Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Zapiekana owsianka jabłkowa z migdałami.

13

Nidy nie jadłam zapiekanej owsianki - stwierdziłam, że to będzie ten dzień! Wzięłam instynktownie produkty do ręki i tworzyłam. Samo zdrowie na talerzu.  Pogoda za oknem  powoli robi się coraz bardziej zachęcająca a więc pora dodać sobie energii na cały dzień.

Czuję ostatnio, jakby była jasień a nie wiosna a Wy? Jakie znacie sposoby na podwyższenie poziomu żelaza we krwi?

Składniki:

1/2 jabłka startego na dużych oczkach 
4 łyżki płatków owsianych
cynamon
kardamon 
1/2 szklanki mleka
odrobina wody
1 białko
odrobina migdałów

Przygotowanie:


Pracę rozpoczynamy od nagrzania piekarnika do 180 stopni. Aby owsianka nie przywarła do formy, musimy ją wysmarować oliwą. Wstawiamy ją do piekarnika. W między czasie jak forma się nagrzewa to zalewamy płatki odrobiną wody i czekamy aż zmiękną. Wodę odcedzamy. Jabłko ścieramy na tarce mieszamy z cynamonem i kardamonem i dodajemy do płatków. W osobnej misce ubijamy trzepaczką białko z mlekiem. Wyciągamy formę z piekarnika i wykładamy ją płatkami następnie wylewamy na nią masę mleczną.
 Całość zapiekamy ok 30 minut.



Podobne posty

Napisano już 13 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. to musiało być pyszne, bo prezentuje się znakomicie:) pozdrawiam:) miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapiekana owsianka zdecydowanie najlepsza :) U mnie dziś słonecznie, uwierzyłam, że może lato kiedyś jednak przyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka słodka zapieknka- ekstra !

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna... Prawdziwa rozkosz ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. to stanowczo bardzo smaczny pretekst do włączenia piekarnika!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieczona owsianka jest pyszna, jednak z jabłkiem jeszcze jej nie robilam. Bardzo apetycznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie pasują do niej migdały :) Spróbuj a nie pożałujesz.

      Usuń
  7. cudna, bardzo lubię zapiekane owsianki , w szczególności z jabłuszkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo smakowicie wygląda i tak pięknie podana ;) !

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)